Nasze dyskusje, porady, ważne informacje - wszystko o naszych studiach PLUS to co nam ślina na język.... :)
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Metody dydaktyczne:
Wykłady z wykorzystaniem programu PowerPoint i foliogramów. Ćwiczenia z wykorzystaniem case study.
Forma i warunki zaliczenia:
Przedmiot kończy się zaliczeniem w formie pisemnej.
Treści merytoryczne przedmiotu:
1. Filozofia jakości, podstawowe definicje i modele zarządzania jakością.
2. Ewolucja w podejściu do problematyki jakości.
3. Prekursorzy i założenia koncepcji TQM (Total Quality Management).
4. System zarządzania jakością w przedsiębiorstwie i jego dokumentacja.
5. Problematyka normalizacji, certyfikacji i integracji systemów zarządzania.
6. Normalizacja, certyfikacja i integracja systemów zarządzania jakością, ochroną środowiska, bezpieczeństwem pracy, bezpieczeństwem informacji.
7. Wybrane branżowe systemy i standardy zarządzania jakością.
Literatura podstawowa:
1. Frąś J., Gołębiowski M. ,Bielawa A.: Podstawy zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecioskiego, Szczecin 2006.
2. Hamrol A., Mantura W.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa – Poznao 2005.
3. Hamrol A. :Zarządzanie jakością z przykładami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
4. Karaszewski R.: Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością. TNOIK, Toruo 2009.
Literatura uzupełniająca:
1. Bank J.: Zarządzanie przez jakośd. Gebethner & Spółka, Warszawa 1996.
2. Chabiera J., Doroszewicz S., Zbierzchowska A.: Zarządzanie jakością. Poradnik menedżera, Warszawa 2000.
3. Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K.: Podstawy zarządzania jakością. PWN, Warszawa 2000.
4. Podstawy kompleksowego zarządzania jakością. Praca pod red. J. Łaocuckiego. Wydawnictwo Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznao, 2003.
5. Urbaniak M.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Difin, Warszawa, 2004.
6. Miesięcznik: Problemy Jakości.
Offline